Iklan Syarikat Cellcom Israel...bukan Celcom Malaysia



Askar-askar Israel i
tu akrab bermain dengan orang-orang palestin. Mereka tertawa dan wajah mereka menunjukkan kegembiraan satu sama lain. Israel yang terkenal dengan watak kejam dan jahat, boleh tersenyum dan gelak ketawa riang.

Sebaliknya orang Palestin itu dan anak-anaknya, tak terlihat takut sedikitpun seolah-olah mereka dengan ikhlas menerima kehadiran orang Israel Yahudi. Permainan bola sepak itu dilakukan di Tembok Pemisah yang dibangunkan oleh Israel sendiri untuk memenjarakan Palestin. Awalnya, tentera Israel itu sedang melakukan rondaan. Kenderaan jip mereka terkena tendangan bola dari sebelah tembok. Mereka mengembalikan bolanya dan kemudian ikut bergabung bermain bola bersama-sama.

JANGAN TERTIPU HIDUP2!!!!!!

Inilah iklan terbaru sebuah operator HP buatan Israel - Cellcom ( macam operator Malaysia je. Colour brand pun lebih kurang jek) Di akhir iklan itu tertulis " Setelah semuanya ini, apa yang kita miliki? Bersenang-senang."

Iklan ini juga muncul di Yotube, tapi kalau fikir tentang kenyataannya di Palestin agak2 macam mana ye? Jauh sekali dari apa digambarkan oleh iklan ini seorang rakyat Palestin menendang bola masuk melewati tembok, apa yang mereka dapat adalah tembakan gas dan peluru.

Rakyat Palestin tentu sahaja tidak akan menerima iklan yang penuh penipuan ini.

Jika yang dimaksudkan "bersenang-senang" oleh Israel itu, maka untuk orang Palestin hal itu bermakna memisahkan anak-anak dari sekolah, klinik, dan segala kehidupan normal lainnya.

Namun, iklan yang sebegini selayaknya menunjukkan kebodohan Israel Yahudi laknatullah bahawa rakyat Palestin takkan menerima apa-apa tuntutan bodoh dan keji Israel selamanya.

Anda fikirkan sendiri.

Di bawah ini jugak video respon dari rakyat Palestin terhadap iklan tersebut yang penuh penipuan, sandiwara semata-mata.


2 comments:

Faridrashidi.Com said...

Assalamualaikum, salam sejahtera..

Semoga tuan rumah sentiasa sihat hendaknya.

Dasar yahudi laknatullah memang begitu. Propaganda saja lebih!

Kalau kelapangan jemput ke blog saya. Boleh bertukar link dan pendapat.

Kembara Sufi Mencari Aspirasi

Jard The Great said...

salam singgah dari ku.. ;p