Sungai dalam sungai...subhanallah...





clik kat gambar untuk lihat lebih besar.

kredit kepada www.isuhangat.net

Hargailah isteri anda……(walaupun ku belum beristeri)..hu

Mulianya seorang isteri disisi Allah…
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri
mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.
Biarlah buruk mana isteri anda, sayangilah mereka…..

Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja
dengan Tuhan… jadi ‘kilang ‘ manusia.
Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh…
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang
tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.
Cuti bersalin juga sehingga 60 hari.
Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..
Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.. ..
sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis
nyawanya.

Satu lagi berita gembira untuk wanita,
Sepanjang dia mengandung
Allah sentiasa mengampunkan dosanya,
Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita,
jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap
mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi
Allah beri kelonggaran siksa kubur.

Untuk peringatan semua wanita yang bersuami
seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala
tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.
Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan
terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia
terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.

Contohnya bila dia redho suaminya pergi berjemaah di masjid
atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Alah keatasnya jua..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian
Sirat dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya,
jadi dia pun memberi pahalanya kepada
suami untuk lepas masuk syurga.

Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan
isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.
Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung
terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini..

Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan
diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik
dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..

Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat
Allah agar tidak derhaka denganNya.
Sesingguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.

Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak
kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir
kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan
wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Woman was made from the rib of man,
She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon,
She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him,
Near his heart to be loved by him .

“Wahai Tuhan…
ku tak layak ke syurgamu ….
namun tak pula aku sanggup ke nerakamu…
kamilah hamba yang mengharap belas darimu …

“Ya Allah…
jadikanlah kami hamba2 mu yang bertaqwa ..
ampunkan dosa2 kami, kedua ibubapa kami,
dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah
meninggal dunia”……

Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah.
Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini
di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah ‘Laa ilaaha illalLah’ ini.

kredit kepada : http://www.isuhangat.net

Kawan = Friend......?!


Saat aku ditalkinkan…masti baca..(T_T)

Semoga kita insaf dan menjadi pelajaran. InsyaAllah…

Hari berganti hari.Keadaanku semakin tenat.Tubuhku terkaku seperti mayat di atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak tahu mengapa aku di tempatkan di sini.Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta ayah,lalu bertembung dengan lori balak.

Tapi selepas itu aku tidak ingat apa-apa.Pandanganku kabur.Tidak dapat ku pastikan siapa orang-orang yang berada di sekelilingku.Aku terasa dada ku teramat berat dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa lagi.Derita sngguh.nafasku sesak.

Tiba-tiba tanganku di pegang kuat. ”Mengucap sayang,,mengucap…….. Asyhaduallailahaillallah………” ucapan
itu dibisikkan ke telingaku di sertai dengan tangisan.Itu suara ibu.manusia yang pernah mendodoikan daku semasa kecil,manusia yang pernah menyuapkan nasi ke dalam mulutku,manusia yang pernah memberi susunya serta yang pernah merotanku kerana degil.

“Bagaimana dengan keadaannya doktor?”Aku amati suara itu.Pasti itu suara abang.Mungkin abang baru sampai. “Tenat”,jawab doktor dengan ringkas. “Itu kata doktor bang,jangan berserah kepada takdir sahaja.Kita perlu usaha”. Sudah seminggu aku terlantar di wad ini,kenapa baru sekarang abang menjengah? datang lah ke sini,aku ingin berbicara denganmu. datanglah….. Tapi mataku…….semakin gelap.Adakah aku sudah buta? Tidak!!!!Aku tidak mahu buta.Aku masih ingin melihat dunia ini. “Sabarlah dik,banyak-banyak ingatkan Allah.”Abangkah yang bersuaraitu? Apa yang aku tanggung ini tidak semudah yang kaulafazkan,abang.Tolonglah adikmu ini.Tolong bukakan mataku.

“Tekanan darahnya amat rendah”. sayup sayap kedengaran
suara doktor.Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak.Ibu,kau hanya mampu menangis saja.dan bila tiba saatnya,kita akan berpisah.Tapi,ibu…..aku tidak mahu berpisah denganmu.Tolonglah ibu,selamatkan lah daku. “Yassin……”.bacaan yassin terngiyang-ngiyang di telingaku.Aku tahu itu suara abang.Tetapi kenapa aku di perdengarkan dengan suara itu???

Apakah aku sudah menghampiri maut???????Aku takut!!!!!!! Sedetik lagi sakaratul maut datang.Sedetik lagi izrail datang. Sedetik lagi malaikat maut datang.Aku di ambang sakaratul maut…… Aku semakin tegang dan semakin sendat nafas di dada.Ketika itu,aku tidak ingat apa-apa lagi.Aku tidak kenal sesiapa di sekelilingku.Tapi yang pastinya sekarang, aku berdepan dengan sakaratul maut.

“Tolong ibu,tolonglah aku,
aku takut”.Tapi rintihan ku tidak di pedulikan.Apa mereka
semua sudah pekak? Aku di lambung resah,gelisah dan penuh kesah.Keluhan dan rintihan “Panas,dahaga,haus,panas……..”.tapi tiada siapa pun yang peduli. Nenekku datang,”Nenek………..”. “Kau dahaga cu,kau lapar cu,mahu air??Ini gelas penuh air madu,kalau cucu mahu masuk syurga,minum air ini”.

“Ibu……”.
Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya.
” Ini ibumu.Air susu ini membesarkanmu, nak.Buangkan
islam, matilah dalam agama yahudi…..”.
Ayah…….kau datang ayah…….”.

“Matilah dalam agama yahudi anakku.matilah dalam agama nasrani Itulah agama yang membantu kau masuk ke syurga”. “Nenek….ibu…..ayah……suara kau kah tadi??Kenapa kau berubahlaku??Atau suara syaitan yang ingin memurtadkan aku?? “Mengucap sayang,mengucap.Asyhaduallailahaillallah……”.Ucapan
itu diajukan sekali lagi ke telingaku.Itu suara ibu.Tapi lidahku sudah menjadi kelu.

Manusia-manusia berjubah hitam datang.”Mari ikut kami”. manusia-manusia berjubah hijau datang membawa bersamanya payung hijau,katanya”Mari ikut kami”.cahaya putih datang.datang hitam. Datang sinaran kuning.Cahaya merah datang .”Apa ini,apa ini?.Akulah sakaratul maut…….!!!!!!”. Kedinginan menjalar,merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung rambut dan kini seluruh jasadku di selimuti sejuk.dan kemudian datanglah malaikat maut di hujung kepalaku. “Hai jiwa yang keji,keluarlah dari kemurkaan Allah…….”.Aku tersentak.Roh ku berselerak di dalam tubuhku.Lalu,innalillahi wainnailaihi rajiuun…. Malaikat-malaikat yang menunggu sesayup mata memandang dan menghemburlah bangkai yang sebusuk-busuknya.

Tiba-tiba bau busuk menusuk ke hidungku,seperti bau sampah
yang amat busuk. “Apa yang busuk ni?Tak adakah orang yang mengangkat sampah ni?Ah,busuknya,hanyirnya,hancingnya……”.

“Assalamualaikum……”.
“Siapa yang memberi salam itu?”.
“Aku”.
“Kau siapa wahai pemuda???”.
Seorang lelaki tercegat di hadapan katilku.Aku tidak
pernah melihat orang yang sehodoh,sekotor,dan sebusuknya di dunia ini.rambutnya yang tidak terurus,baju yang di pakai berlumut hijau,kuning,coklat dan entah apa-apa warna lagi,dari lubang hidung,telinganya dan mulutnya terdapat nanah dan darah pekat keluar.Tanpa di pedulikannya……jijik,loya,aku rasa……..teramat loya melihatnya.

“Kau tak kenal aku?”.
“Tidak,jawabku tegas.Mana mungkin aku kenal kau sehodoh
dan sejijik ini”.
“Aku sahabatmu,kau yang membuat aku hari-hari”.
“Bohong!”.Aku menjerit sekuat hati.Biar semua penghuni wad
ini mendengarnya.
“Aku tak kenal engkau!Lebih baik kau pergi dari sini”.
“Akulah amalanmu yang keji……….”.

Aku terdiam.Aku tidak mampu berkata apa-apa teringat kini,semuanya telah pernah ku dengar dan ku pelajari dulu.Segala dosa dan keburukan yang kita lakukan di dunia,akan di jelmakan dalam sebagai suatu makhluk yang teramat hodoh di hadapan kita di alam barzakh nanti. Oh!Tuhan,aku banyak dosa.Aku memang lalai,cuai dan lupa dengan segala nikmat yang telah kau kurniakan.Solatku kerana kawan,dan bukannya ikhlas kerana Allah.Pergaulanku bebas,tak kenal muhrim ataupun tidak.tapi itu semua telah berlalu dan dan sudah terlambat untuk bertaubat.Apa yang aku harus lakukan!!!!! Surah yassin yang abang pegang di letakkan di atas dahiku.Aku melihat kaklong dan kak ngah menangis.Aku juga lihat mata abah bengkak. Tiba-tiba badanku di sirami air.Air apa ini?????

“Tolong….sejuk!!!!Kenapa air ini berbau air kapur barus.Tolong jangan tekan perutku dengan kuat,sakit!!!!Kenapa ramai orang melihat aku???Aku malu…..malu…..malu……!!!!!!”.
Aku di usung ke suatu ruang.Aku lihat kain putih dibentangkan.Lalu diletakkannya aku di atas kain putih itu.kapas di bubuh di celah-celah badanku.Lalu aku di bungkus satu demi satu dengan kain itu. “Nanti,tunggu!!jangan bungkus aku.Kenapa kalian semua buat aku macam ini?Tolong rimas….panas……..”. Kemudian aku di letakkan di suatu sudut.Beberapa orang termasuk tok imam menyembahyangkanku.Kelihatan ayah dan abang berada di saf yang pertama.Tapi kenapa aku di sembahyangkan?

Bukan kah aku boleh sembahyang sendiri?
Aku teringat kata-kata ustazku dahulu.
“Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan”.Dan kini
baru aku sedar aku sudah tidak mampu lagi untuk mengangkat takbir,ruku’,sujud dan tahiyyat. Aku di angkat perlahan-lahan kemudian di letakkan di dalam kotak kayu.

Kotak apa ini?”Aku di usung oleh enam orang termasuk ayah
dan abang.Aku diusung setapak demi setapak”. “Al-Fatihah!”Keengaran suara tok imam.Kelihatan ibu,kak long,kak ngah dan lain-lain mengekori di belakang.tapi kemana dia bawanya aku?”. Nun jauh di sana,kelihatan tanah perkuburan kampungku. “Ke situkah aku dibawanya?Tolong turunkan aku,aku takut!!!!!!”. Setibanya di tanah perkuburan,kelihatan satu liang yang besaiz dengan jasadku.Beberapa tangan memegangku,dan aku di turunkan ke dalam liang itu. “Perlahan-lahan”,aku terdengar suara tok imam memberitahu.”Tolong keluarkan aku dari sini!Aku seram!!!”.Kini aku berada di dalam liang kedalam enam kaki.Sedikit demi sedikit pasir dan tanah menutupiku.

“Tanah apa ini?”.
“Aduh sakitnya badanku di timbusi tanah”.
“Innalillahiwa innailaihi rajiuuun…….Dari Allah kita datang,dan kepada Allah jualah kita kembali”. Kedengaran bacaan talkin dari tok imam.”Sesungguhnya mati itu benar alam barzakh itu benar,siratul mustaqim itu benar,syurga dan neraka itu jua benar……..”.Sayup sayap aku terdengar tok imam terus membaca talkin,tetapi makin lama makin hilang.Pandanganku makin ,makin kabur dan terus tidak kelihatan.Tubuhku terasa telah di timbusi sedikit demi sedikit pasir dan tanah yang di lemparkan ke atasku.Terasa semakin gelap dan ……aku kini keseorangan.

“Nanti!Nanti!Tolong!Tolong ayah,ibu!Jangan tinggalkan aku seorang.Aku takut!!!Gelap!!!Panas!!!Tolongggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg!!!!!

-SIAPA YANG BOLEH TOLONG KITA KALAU KITA TIADA BEKALAN AMAL SOLEH SEWAKTU DI DUNIA-……

“SAKITNYA SAKRATUL MAUT ITU ADALAH UMPAMA SERIBU PEDANG YANG AMAT TAJAM MENGHIRIS DAGING DAN TULANG SERENTAK…DAN SAKITNYA HINGGA KE AKHIRAT.”

Kereta Perodua Alza....Macam-macam Za dah...Abanza...Pe2 jela..


Pelancaran Perodua MPV Alza disempurnakan oleh TPM, Tan Sri Muhyidin Yassin petang tadi. Harga yang ditawarkan Perodua Alza ini ialah antara RM50K sehingga -65 K .

Berikut adalah detail harga Perodua Alza:

Perodua Alza 1.5L Standard M/T Solid – RM55,490
Metallic – RM55,990 S. Metallic – RM56,190

Perodua Alza 1.5L Standard A/T
Solid – RM58,490 , Metallic – RM58,990, S. Metallic – RM59,190

Perodua Alza 1.5L Premium M/T
Solid – RM60,490, Metallic – RM60,990, S. Metallic – RM61,190Perodua Alza 1.5L Premium A/T
Solid – RM63,490, Metallic – RM63,990, S. Metallic – RM64,190

Perodua mengumumkan bahawa Perodua MPV Alza mereka telah menerima 3, 500 tempahan sejak dibuka dua minggu lalu.

Kepada mereka yang berminat untuk menggunakan MPV , Perodua Alza ini adalah alternatif pada harga mampu beli selepas Proton Exora. Tapi menurut komen teman , “secara pandangan pertama Perodua MPV ini seiras gabungan kereta Viva dan MYvi yang dipanjangkan.”

Berkenan jugak, tapi tak mampu lagi laa..huhu..('',)..

Anak kecil takutkan api

Sebagai renungan kita bersama, ini bukan lirik lagu warisan anak kecil main api tetapi anak kecil yang takutkan api neraka.
Dalam sebuah riwayat menyatakan bahawa ada seorang lelaki tua sedang berjalan-jalan di tepi sungai, sedang dia berjalan-jalan dia terpandang seorang anak kecil sedang mengambil wudhu’ sambil menangis.

Apabila orang tua itu melihat anak kecil tadi menangis, dia pun berkata, “Wahai anak kecil kenapa kamu menangis?”

Maka berkata anak kecil itu, “Wahai pakcik saya telah membaca ayatal-Qur’an sehingga sampai kepada ayat yang berbunyi, “Yaa ayyuhal ladziina aamanuu quu anfusakum” yang bermaksud, ” Wahai orang-orang yang beriman, jagalah olehmu sekalian akan dirimu.” Saya menangis sebab saya takut akan dimasukkan ke dalam api neraka.”

Berkata orang tua itu, “Wahai anak, janganlah kamu takut, sesungguhnya kamu terpelihara dan kamu tidak akan dimasukkan ke dalam api neraka.”

Berkata anak kecil itu, “Wahai pakcik, pakcik adalah orang yang berakal, tidakkah pakcik lihat kalau orang menyalakan api maka yang pertamasekali yang mereka akan letakkan ialah ranting-ranting kayu yang kecildahulu kemudian baru mereka letakkan yang besar. Jadi tentulah saya yang kecil ini akan dibakar dahulu sebelum dibakar orang dewasa.”

Berkata orang tua itu, sambil menangis, “Sesungguh anak kecil ini lebih takut kepada neraka daripada orang yang dewasa maka bagaimanakah keadaan kami nanti?”

Susahnye hidup di bandar....(diri ini belum kahwin lagi camne la)..huhu.



klik gambo kalu nak nengok yang besor nye....(@_@)...

Kenapa 2012??

Assalamualaikum.

Lama rasanya saya tak menulis blog. Kadang-kadang rasa malas, dan tak tahu apa isu yang patut saya tulis. Tetapi semenjak dua minggu ni, saya rasa pelik, kenapa ramai yang jenguk blog saya. sedangkan tak de benda pun yang saya tulis.

Tapi bila saya cek balik pada feedjit traffic. baru saya tahu. Ramai yang datang sebab artikel saya pasal kiamat 2012. Bukan nak kata artikel tu bagus sangat, tapi mungkin dah keyword nya macam tu.

Saya pelik. Ramai jugak yang berminat nak tahu pasal 2012. Apa yang saya tahu 2012 tu cerita filem bulan November ni.

Tapi ada apa dengan tahun ini??

Selepas saya meneliti bahan-bahan dan artikel lain berkenaan dengan 2012, baru saya sedar ada kesilapan dalam pentafsiran saya terhadap artikel saya sebelum ini.

Mengikut kalendar kaum Maya, mereka telah membuat ramalan bahawa dunia akan menempuh satu era baru. tak tahu la era baru tu dunia yang dah kiamat ke apa. tapi kalau kaum yang pelik-pelik ni buat ramalan, tak tahu lah boleh diterima ke tak. Allahu a'alam.

Tetapi apa yang pastinya kemuculan filem tersebut banyak mengundang pertanyaan dan persoalaan, apa yang akan terjadi pada tahun 2012, bagi tahun yang sebenar, yakni lagi 3 tahun yang mendatang ini. adakah ada kiamat, ataupun langit terbelah dua. atau pun dunia ni pelingkup, ataupun tahun tu tahun perubahan bagi umat manusia. itu persoalannya.

Secara fakta kita tidak mampu meramal apa yang berlaku pada masa akan datang, melainkan dengan kepercayaan kita pada Allah dan Rasul tentang perkara tersebut.

Pernah satu hari saya pergi ke kedai potostat, maka datanglah seorang pakcik bertanya kepada cik kak yang jaga kedai tu. Fikir saya pakcik ni mungkin bapak saudara dia kot. Tapi apa dialog yang berlaku, pakcik tu tanya "bila kamu nak kahwin ni, lewat sangat dah. 2012 nanti dah nak kiamat dah.", kemudian cik kak tu pelik, "takkan la 2012....mana pakcik tahu ni...?"..ala, sekarang ni ada cakap-cakap kiamat tahun 2012 nanti..." jawap pakcik tu konfiden.

Saya terdiam. Inilah kesannya. Tak dapat banyak, dapat ambil sikit kepercayaan orang pun dah tak pe. Inilah yang saya katakan dogma dan doktrin barat. Ianya merata-rata. Satu kalimah dan satu dialog mampu menggoyah iman kita yang biasa-biasa ni. (maksud saya lemah iman).

Oleh sebab itu, 2012 bagi saya bagaikan tahun-tahun lain yang akan mendatang. Tiada yang istimewa mahupun keramat. Ianya istimewa apabila kita bertekad dan berazam melakukan sesuatu pada tahun itu. Tetapi kalau sekadar takuk yang lama, yang biasa. Tahun 2300 pun takde maknanya.

Oleh sebab tu. fikirkan..tahun yang mendatang ditunggu dengan azam dan perancangan...2012 telah dipilih...bukan 2013, 14, dan 15....anda faham maksud saya??....fikirkan mengapa....

Wassalam.


Kisah Benar : Lailatul Qadr...

"LAILATUL QADAR".....

"LEPAS BASUH PINGGAN, IKUT ABAH PERGI MASJID," KATA ABAH SEPARUH
MEMERINTAH.

AKU MEMANDANG KEPADA EMAK. EMAK ANGGUK SAHAJA. MAKSUDNYA EMAK MAHU AKU
IKUT ABAH SOLAT SUBUH KE MASJID. JANGAN MELAWAN.

NAMPAKNYA, AKU KENA BATALKAN NIAT UNTUK SAMBUNG TARIK GEBAR SELEPAS
KENYANG BERSAHUR. AKU BONCENG DI BELAKANG.

KAMI TIDAK PAKAI HELMET. KOPIAH SAHAJA. GANJIL.

DALAM CAHAYA SURAM MENJELANG SUBUH, AKU LIHAT KUBAH MASJID BERADA
DI TANAH. BUKAN DI BUMBUNG MASJID. AJAIB.

ABAH MACAM TIDAK NAMPAK KEGANJILAN ITU. AKU CUIT BAHU DIA DAN TUNJUKKAN
KE ARAH KUBAH YANG BERADA DI TANAH. MUNGKIN KUBAH ITU TENGAH SUJUD FIKIR AKU.

"KENAPA?" TANYA ABAH. "LAILATUQADAR," KATA AKU DENGAN JARI MASIH MENUNJUK KEPADA KUBAH.

"KEPALA OTAK ENGKAU. BERAPA LAMA ENGKAU TAK KE MASJID?" TIDAK PASAL-PASAL AKU KENA MARAH. ROSAK PENGALAMAN SUCI AKU INI.

"DIORANG TENGAH RENOVATE MASJID LA. BUMBUNG MASJID BOCOR.. PASAL TU KUBAH TU DORG ANGKAT LETAK KAT TANAH..BODOH,"

SAMBUNG ABAH MEMAKI LAGI.
KALAU EMAK ADA DI SINI TENTU DIA ANGGUK SAHAJA. TERIMA SAHAJALAH. JANGAN MELAWAN.

KADANG-KADANG ABAH LUPA YANG AKU TIDAK DUDUK KAMPUNG LAGI. AKU CUMA PULANG UNTUK CUTI RAYA.





Moral of the Story:

Rajin2 lah balik ke kampung, dan masa balik ke kampung tu singgah-singgah la sama ke masjid or surau, sama2 berjemaah.


Masjid tempat kita imarahkan setiap hari, bukan sekadar datang untuk solat hari raya, haji je.


Semoga mendapat Keberkatan di bulan yang mulia ini..

Ramadhan Yang Terbaik, Dan Yang Terakhir Buat Diri




Ku mengira-ngira. Umur sudah panjang dan dewasa, usia pun makin berkurang. Tapi apakah pernah ku kecap Ramadhan yang terbaik buat diriku. Sedang umurku berjalan seiring masa, seiring hari yang bertambah. Biarlah ini Ramadhan yang terbaik buatku. Andai ianya bagai satu peluang yang takkan kunjung tiba lagi.

Ampuni dosa hamba ini Ya Allah. Amin....





Iklan Syarikat Cellcom Israel...bukan Celcom Malaysia



Askar-askar Israel i
tu akrab bermain dengan orang-orang palestin. Mereka tertawa dan wajah mereka menunjukkan kegembiraan satu sama lain. Israel yang terkenal dengan watak kejam dan jahat, boleh tersenyum dan gelak ketawa riang.

Sebaliknya orang Palestin itu dan anak-anaknya, tak terlihat takut sedikitpun seolah-olah mereka dengan ikhlas menerima kehadiran orang Israel Yahudi. Permainan bola sepak itu dilakukan di Tembok Pemisah yang dibangunkan oleh Israel sendiri untuk memenjarakan Palestin. Awalnya, tentera Israel itu sedang melakukan rondaan. Kenderaan jip mereka terkena tendangan bola dari sebelah tembok. Mereka mengembalikan bolanya dan kemudian ikut bergabung bermain bola bersama-sama.

JANGAN TERTIPU HIDUP2!!!!!!

Inilah iklan terbaru sebuah operator HP buatan Israel - Cellcom ( macam operator Malaysia je. Colour brand pun lebih kurang jek) Di akhir iklan itu tertulis " Setelah semuanya ini, apa yang kita miliki? Bersenang-senang."

Iklan ini juga muncul di Yotube, tapi kalau fikir tentang kenyataannya di Palestin agak2 macam mana ye? Jauh sekali dari apa digambarkan oleh iklan ini seorang rakyat Palestin menendang bola masuk melewati tembok, apa yang mereka dapat adalah tembakan gas dan peluru.

Rakyat Palestin tentu sahaja tidak akan menerima iklan yang penuh penipuan ini.

Jika yang dimaksudkan "bersenang-senang" oleh Israel itu, maka untuk orang Palestin hal itu bermakna memisahkan anak-anak dari sekolah, klinik, dan segala kehidupan normal lainnya.

Namun, iklan yang sebegini selayaknya menunjukkan kebodohan Israel Yahudi laknatullah bahawa rakyat Palestin takkan menerima apa-apa tuntutan bodoh dan keji Israel selamanya.

Anda fikirkan sendiri.

Di bawah ini jugak video respon dari rakyat Palestin terhadap iklan tersebut yang penuh penipuan, sandiwara semata-mata.


Babi = Khinzir ancaman kepada dunia.


Assalamualaikum.

Hari ni nak cerita pasal haiwan yang paling produktif, tapi banyak bawa maslalah. Iaitu B*bi.

Seawal Zaman Dinasti Tang dan Dinasti Ming, tabib perubatan terkenal cina seperti Yan Show Tan, Sun See Moa dan Lee Shih Ch’en telah memperingatkan tentang pelbagai mudarat yang boleh menimpa umat manusia yang memakan daging babi. Antaranya mereka yang memakan babi akan mudah mendapat penyakit kemandulan, sakit tulang dan asma.

Daripada kenyataan tabib terkenal cina ini dapat kita rumuskan bahawa bahaya yang menimpa manusia dari makan daging babi kepada 3 iaitu serangan pada sistem pembiakan, sakit tulang merujuk kepada tubuh badan mankala asma menerangkan serangan kepada sistem pernafasan kita. Perlu kita ketahui lazimnya pengidap penyakit asma didahului atau bersama- sama dengan batuk dan selesema.

Dalam sejarah dunia, penyakit yang berpunca daripada babi seperti cacing, JI dan flu atau selsema telah bebeberapa kali menyerang umat manusia. Sebagai contoh, pada abad kedua puluh, terutamanya di sekitar tahun 50an, dunia dikejutkan dengan cacing trichina dari babi yang menjadi penyebab kepada penyakit trichinusis. Tidak ada ubat yang boleh membunuhnya ketika itu. Di Amerika, amaran terpaksa dikeluarkan tentang bahaya memakan daging babi, sebagai contoh, amaran yang dikeluarkan oleh Dr. Glen Shepard dalam Washington Post bertarikh 31 Mei 1952.

Pada hari ini, masalah trichinusis telah dapat diatasi namun virus flu yang lebih berbahaya yang boleh menyebabkan wabak yang membunuh di seluruh dunia. Antaranya;

Pada tahun 1918, ia di kenali sebagai Spanish flu atau (H3N2). ia merupakan wabak yang paling teruk dalam sejarah dunia moden Mengikut beberapa kajian, kuman virus yang menyebabkan wabak ini datang dari babi-babi di Amerika. Ia menjangkiti tentera-tentera Amerika pada Perang Dunia I dan tentera-tentera ini kemudiannya membawa dan menyebabkan jangkitan di negara-negara lain. Jangkitan kuman virus influenza ini, telah membunuh lebih kurang 20 juta manusia di seluruh dunia. Malahan ada yang menganggarkan mangsa-mangsanya yang sebenarnya berjumlah 40 juta orang. Di ikuti dengan Asian flu pada tahun 1957, Hong Kong flu 1968 dan Russian flu pada tahun 1977.

Penemuaan yang mengejutkan telah dilapurkon oleh Journal of Virology 1997, kajian yang dilakukan oleh 12 orang pakar-pakar sains yang dipimpin oleh Dr. Yoshihiro Kawaoka dari Universiti Wisconsin. Penemuan mereka jelas menunjukkan pada kerongkong babi terdapat sel-sel tertentu yang mampu mengubah pelbagai kuman virus yang biasanya tidak menjangkiti manusia akan bertukar menjadi kuman yang berbahaya,menjangkiti dan membunuh manusia, lebih membimbangkan lagi, menurut . Dr.Virginia Hinshaw, Dekan di Graduate School Universiti Wisconsin-Madison, sistem pertahanan manusia tidak mampu menangkis serangan dari virus-virus ini.

besar ya amat. ni makan orang ke..


Mintak maaf la tunjuk gambar ni. Sekadar peringat.huhu


Sebagai bukti yang hampir dan jelas seperti kenyataan yang dibuat oleh Profesor Robin Weiss, seorang pakar dalam bidang virologi dari Institut Kajian Kanser, London, berkata pada babi wujud retrovirus dari keluarga yang sama dengan kuman HIV. . Ia tidak dapat dibuang atau dipisahkan dari babi kerana ia dibawa oleh benih DNAnya.

Merujuk kepada kenyataan pakar-pakar sains yang menganggap babi sebagai mixing vessel atau ‘tempat pelbagai kuman bertakung sebelum diubah ke bentuk yang berbahaya.’dan juga kenyataan DR Virgina Hinshaw, menurut pandangan peribadi saya, tidak hairanlah kuman HIV yang wujud sekarang ini adalah dari retro virus yang wujud pada babi yang telah dimutankan

Selain daripada itu, Daniel S. Shapiro, M.D., Pengarah Clinical Microbiology Laboratories, Boston Medical Center, Massachusetts dan juga merupakan Penolong Profesor Perubatan di Pathology and Laboratory Medicine, Boston University School of Medicine, Massachusetts, merumuskan terdapat lebih daripada 25 penyakit yang boleh di jangkiti dari babi. Ada di antaranya penyakit-penyakit ini berkebolehan membunuh kita seperti :influenza dan leptospirosis. Ia boleh menyebabkan kerosakan hati dan buah pinggang. Penyakit- penyakit tersebut ialah;

1. Anthraxc
2. Ascaris suum
3. Botulism
4. Brucella suis
5. Cryptosporidiosis
6. Entamoeba polecki
7. Erysipelothrix shusiopathiae
8. Flavobacterium group IIb-like bacteria
9. Influenza
10. Leptospirosis
11. Pasteurella aerogenes
12. Pasteurella multocida
13. Pigbel
14. Rabies
15. Salmonella cholerae-suis
16. Salmonellosis
17. Sarcosporidiosis
18. Scabies
19. Streptococcus dysgalactiae (group L)
20. Streptococcus milleri
21. Streptococcus suis type 2 (group R)
22. Swine vesicular disease
23. Taenia solium
24. Trichinella spiralis
25. Yersinia enterocolitica
26. Yersinia pseudotuberculosis
Pada tahun 1997, ahli-ahli sains menemui telah menemui beberapa kuman virus lagi keluaran babi yang boleh menjangkiti manusia. Kuman-kuman ini belum pernah ditemui sebelum ini, antaranya ialah,
27. Porcine Torovirus.
28. Porcine Rotavirus (Variant 4F).
29. PRRS (Porcine Reproductive and Respiratory Syndrome Virus).
30. H3N2 Swine Flu Virus.
31. retroviruses PERVS – Virus ini membiak di dalam tabung uji yang mempunyai sel-sel buah pinggang manusia dan ia merebak melalui cecair yang ada pada tubuh manusia dan ini menyebabkan ia mudah menjangkiti orang lain. Dengan penemuan ini, Kerajaan British mengharamkan kesemua aktiviti pembedahan pemindahan alat / organ dari babi kepada manusia.
32. virus menangle dari kumpulan paramyxovirus, virus baru yang belum pernah ditemui oleh pakar-pakar sains dari Australia pada Ogos 1997

Dan kini virus H1N1 atau dikenali juga selesema babi, satu lagi penyakit yang dibawa oleh virus babi menyerang dunia dan apabila Allah mengharamkan sesuatu, ia pastinya suatu yang keji dan memudaratkan. Seperti mana firmanNya di dalam Al-Quran: “Sesungguhnya Allah mengharamkan kepadamu bangkai, darah dan daging babi.” (Surah Al-Baqarah ayat 173).



Dengan adanya artikel ini menjawab segala persoalan yang sering dilontarkan orang, kenapa Allah mengharamkan babi dimakan oleh umatnya

Penyakit yang dibawa oleh babi telah diketahui sebanyak dinasti Tang dan Ming dan beberapa rentetan sejarah moden membuktikan ia membawa bencana kepada umat manusia, persoalannya kenapa masih diternak secara besar-besaran sebagai contoh di Perancis sahaja jumlah penternak babi mencapai lebih dari 42.000 orang, bagaimana dengan jumlahnya di negara cina, Thailand dan juga di Malaysia sendiri. Jika tidak mendapat sambutan di pasaran bagaimana mereka boleh menternak babi, Persoalannya, bukankah 2 per 3 negara di dunia ini negara Islam ke manakah ia dipasarkan?

Perlu anda ketahui bahawa dalam ajaran Yahudi, babi adalah Taboo, pantang ataupun dilarang seperti mana agama Islam. Dan cuba renung- renung kembali pada penyakit-penyakit baru seperti H1N1, Ebola, SARS, Selesema burung (dari kajian punca virus di kandang yang pengusahanya menternak babi dan ayam) dan sebagainya, seingat saya ia tidak pernah menyerang Israel? Kenapa la agak-agaknya.

Wallahu'alam.

Pengaruh Illuminati & Freemason dalam filem Hollywood.

Assalaamu’alaikum w.b.t.

Semoga sihat dan bahagia semuanya. Kali ini saya akan bawakan lanjutan dari topik berkenaan Illuminati yang ingin menegakkan New World Order di muka bumi ini tak lama lagi. Dan kali ini saya akan sentuh tentang bagaimana pengaruh Illuminati meresap ke dalam filem-filem Hollywood. Bagi yang masih tidak faham apa itu Illuminati boleh lah membaca topik-topik lepas yang berkaitan dengan Freemasons, Skull n Bones dan sebagainya tu. Kesemuanya itu berada di bawah satu organisasi besar yang diberi nama Illuminati.

Ada satu pengakuan dari bekas programmer @ jurulatih perempuan yang asalnya bekerja dengan Illuminati. Tetapi dengan kesedaran-kesedaran yang beliau dapat kerana banyak dari kerja-kerja Illuminati itu yang tidak membawa kepada kebaikan, maka dia telah berhenti dan dia telah ditemubual oleh HJ Springer, Chief Editor di CentrExNews.com.

Antara isi-isi penting dari temubual itu saya cuba kemukakan setakat yang saya dapat. Menurut bekas Illuminist itu, Illuminati percaya bahawa untuk mengawal orang-orang awam mestilah dengan mengawal media terlebih dahulu. Bidang kewangan, media, undang-undang, kerajaan dan pendidikan adalah bidang-bidang yang menjadi sasaran mereka untuk menguasai masyarakat.

Bagaimana mereka melakukannya? Mereka tidak pergi kepada produser filem dan mengatakan “kami ni adalah ahli Illuminati dan kami mahu anda buat filem untuk mempromosikan agenda kami”. Mereka tidak sebodoh itu untuk terus secara terbuka menyatakan hasrat mereka. Tetapi mereka akan membentuk sebuah syarikat pelaburan kecil yang memberi tabung kepada filem-filem dengan idea-idea yang mereka mahukan. Secara rahsia mereka mengupah pelakon-pelakon, produser-produser, pengarah-pengarah dan penulis skrip, tetapi mereka tidak memberitahu mengapa dan kenapa mereka mahu idea-idea mereka itu dibuat.

Yang penting adalah duit, lebih-lebih lagi di Hollywood, jika anda ada duit maka anda boleh menyuruh untuk membuat apa sahaja filem di situ. Mereka juga boleh menyalurkan wang pada kempen pengiklanan filem-filem yang dibuat.

Illuminati bertindak dalam keadaan yang perlahan, sabar kerana mereka sudah berada di belakang tabir sejak beratus tahun yang lalu dan mereka tahu masyarakat awam adalah lambat menerima idea-idea baru. Bilangan filem-filem yang berkisarkan tentang PEMUJAAN juga telah banyak sejak 10 tahun yang lalu, tidak kah anda juga terfikir tentang itu?

Cuba kita fikir mengapa semakin banyak filem yang bertemakan pemujaan dan kuasa-kuasa luar biasa? Dan ianya akan memberi pengaruh kepada kanak-kanak terutamanya yang sedang membesar dan mencari identiti diri. Walt Disney juga adalah seorang Illuminist dan rancangan-rancangan terbitan mereka kebanyakannya untuk memprogramkan minda kanak-kanak dengan kuasa luar biasa dan sihir, is is is.

Banyak lagi filem lain yang melakarkan agenda Illuminist seperti The Matrix. Filem The Matrix ini pun sudah cukup menunjukkan kepada kita tentang agenda mereka yang ingin mewujudkan suatu dunia baru dengan kepakaran yang ada pada mereka yang sebenarnya hanyalah tahyul semata.

Dan filem seperti Starship Trooper terdapat banyak sangat simbol-simbol pemujaan di dalamnya. Menurut bekas Illuminist itu, dia sendiri telah membilangnya dan mendapati tidak kurang dari 100 simbol yang dijumpainya dalam filem tersebut. Dan rata-rata filem-filem seperti ini akan menyelitkan unsur seks seperti adegan di ranjang (pengaruh yang secara halus menular) dan tidak kurang juga unsur-unsur keganasan. Ini menunjukkan mereka mengajar kita membuat dosa dalam satu filem yang amat mempesonakan tanpa kita sedari.

Dan pada akhir temubual tersebut, dia berkata bahawa ramai juga Illuminist yang bukan sebenarnya jahat, tetapi mereka tertipu dengan organisasi Illuminati itu. Kerana mereka dirahsiakan dengan banyak perkara. Yang jahat dan mengatur agenda-agenda yang mengarut adalah orang-orang atasan mereka. Golongan bawah itu ibarat boneka sahaja kebanyakannya.

Maka dengan pengetahuan seperti ini, diharapkan kita dapat memantau aktiviti anak-anak dan adik-adik kita, agar tidak tergila-gila sangat dengan filem-filem barat yang mengajar terlalu banyak keburukan sebenarnya. Nak tengok tak apa, tetapi tengok sekadar hendak tahu dan kaji tentang agenda Illuminati, serta kawal mereka elok-elok dan terangkan kepada mereka mana-mana yang tidak betul, jangan hanya membiarkan mereka berkhayal dan mengintepretasi sendiri cerita-cerita tersebut. Kerana media adalah merupakan antara pengaruh utama yang dapat membentuk peribadi manusia.

Ada juga kebanyakan filem-filem itu terutamanya filem animasi yang nampak bagus, tetapi hakikatnya mereka mahu mengawal minda kita secara halus, mahu kita rasakan ideologi dan pemikiran mereka bagus. Itu antara taktik mereka untuk jauhkan kita dari Allah. Jauhkan kita dari hidup beragama, tetapi hanya hidup dengan moral semata-mata tanpa ada kaitan dengan Tuhan. Itu yang kita mesti berhati-hati. Kita mesti ingat bahawa antara agenda utama Illuminati adalah untuk menghapuskan kehidupan beragama, kehidupan yang mengabdikan diri kepada Tuhan, maka mereka akan cuba bermacam-macam cara hinggalah kepada cara yang sehalus mungkin seperti memainkan perasaan manusia dan mempengaruhi kanak-kanak.

Sebab itu lah syaitan ni bukan hanya di kalangan jin, tetapi juga di kalangan manusia. Kalau manusia itu ajak orang untuk membuat jahat dan dosa, maka sama lah dia dengan syaitan dari golongan jin itu. Allah sendiri telah berfirman dan menerangkan kepada kita bahawa syaitan itu terdiri dari jin dan manusia.

Katakanlah: “Aku berlidung kepada Tuhan (yang memelihara dan menguasai) manusia. Raja manusia. Sembahan manusia. Dari kejahatan (bisikan) syaitan yang biasa bersembunyi. yang membisikkan (kejahatan) ke dalam dada manusia. Dari (golongan) jin dan manusia. Surah An-Naas

Wallahu a’lam.

Berikut adalah beberapa video dari Youtube yang memaparkan tentang beberapa filem yang mengandungi banyak simbol Illuminati.


















Journey To Mecca : Perjalanan Ibnu Battutah.



Assalamualaikum.

Dah lama rasanya tak update blog. Sibuk menyiapkan project paper yang sepatutnya siap lama dah. Hu('',). Tapi alhamdulillah dah nak hampir selesai. Moga Allah berikan kemudahan.

Jadi kali ni nak kongsi satu movie yang bakal terbit tak lama lagi, cerita berkenaan perjalanan "traveler Islam" yang terkenal Ibnu Battutah.

Nampak macam menarik. Siapa2 ada nampak, terjumpa link untuk download cerita ni nanti, kongsi2 la ya.('',). Ok. Jumpa lagi

Wassalam

Canggih, tapi sangat sesuai untuk mereka yang penakut.

Salam.

Topik hari ini nak cerita pasal senjata askar Israel. Tujuannya bukan nak cakap Israel ni hebat ke apa, cuma nak la komen sikit pasal Israel kalau bab - bab senjata ni.

Israel atau Zionis, banyak siri jenayah yang mereka dah buat. Tapi US buat pekak badak je. PBB lagi macam badak. Orang Islam tak usah nak cakap, banyak yang lagi pekak dari mendengar.

Tapi bukan nak komen itu, cuma nak cakap Israel ni kalau ikutkan bukan la hebat dan kaya sangat sebenarnya, tapi disebabkan mereka ni ada penyokong kuat dan proksi macam US dan negara-negara lain, pegang ekonomi dunia maka mereka ni banyak la duit nak beli apa-apa benda yang mereka nak.

Ok, gambar kat bawah ni salah satu senjata yang terbaru. Nama senjata ni M - 18 Elite. Saya belek-belek ciri - ciri senjata ni dalam google search, nak dikatakan ianya dilengkapi dengan alatan digital yang canggih bahkan, senjata ini dilengkapi juga dengan kamera yang akan terus online dengan Presiden US, house commitee, bahkan akan online juga di CNN. Jadi, askar mereka hanya menunggu arahan samada nak menyerang, membatalkan serangan, menembak musuh, nak bagi laporan, nak pusing-pusing berita atau sebagainya yang sesuai dengan sifat jahat mereka.

Macam tu lah lebih kurang. Tak nak la komen lebih-lebih.

Tapi kalau anda nampak senjata yang satu lagi kat bawah ni. Anda boleh lah nilai sendiri sesuai dengan tajuk post saya kali ni. ('',) Ok.

Wasalam.


M - 18 Elite.



Senapang penakut 1 ( saya yang bagi nama ni ) hehe


Senapang penakut 2



Senapang penakut 3


Senapang penakut 4


Senapang penakut 5


bom berangkai




p/s : Israel pernah kalah di Lubnan, dengan berbekal sekitar 3000 askar, dan Hizbullah sekitar 300 orang, mereka yakni Israel tetap kalah. Mereka ni jenis penakut dan bukan jantan. Jumlah yang ramai semata - mata bukan penentu menang kalah suatu perlawanan di sisi Tuhan Rabbul Jalil. Yang penting keyakinan dan pergantungan yang tinggi pada Allah s.w.t.

Nur Fatihah & Nur Farihah : Pengubat rinduku ('',)

Rindu. Itu sahaja luahan hati pakcik yang sedang berjauhan dengan anak - anak yang comel ni. Saya ni pakciknya, adik emaknya, jadi camtulah hal nya. ('',)

Alhamdulillah, tadi baru je selesai peperiksaan untuk semester yang terakhir. Moga-moga Allah beri kecemerlangan pada diri ini. Soalan kertas tadi memang sangat menguji jiwa dan minda. Hanya Allah yang tahu. Tapi yang penting tawakkal. Itu jalan yang terakhir. Saya dah cuba yang terbaik. Insya Allah, segalanya saya pulangkan kepada Allah s.w.t.

Disebabkan minggu lepas dan minggu ini sibuk dengan masa untuk mengulangkaji, tak sempat saya nak update blog. Jadi nak lepas rindu kat anak saudara tak dapat, letak la post camni.('',)

Apapun, doa saya moga sahabat-sahabat terus dan terus berjuang. Wasalam.


































Iklan Termahal : Khalid al Walid Ketika Perang Yarmuk


Iklan yang dibuat dengan mengambil kos sebanyak USD 2.5 juta. Menjadikan ia iklan yang termahal pernah dibuat. Hanya untuk beberapa minit. Walaupun boleh diberi pujian, namun bagi saya alangkah baiknya kalau duit sebanyak itu dilaburkan untuk rakyat Palestin, untuk perjuangan Islam. Apapun, anda boleh nilai sendiri.




Untuk mengetahui maklumat yang lebih lanjut, sila lihat di sini :

http://www.eyeofdubai.com/v1/news/newsdetail-21033.htm

http://samudrajihad.multiply.com/journal/item/14

Apa Bezanya? : Anda Nilai Sendiri.


Di Malaysia, tanahair kita.









dan......


Di Palestin, kiblat pertama kita.